Zadnji teden v maju so se učenci in učitelji s partnerskih šol iz Španije, Nemčije in Slovenije srečali še na zadnji izmenjavi v sklopu Erasmus+ projekta Digitalni jaz na OŠ Gustava Šiliha v Laporju.
Prvi dan smo posvetili IKT skozi čas v šoli in na delavnici preučevali stare grafoskope in tehnologijo iz prejšnjega tisočletja. Po delavnici smo obiskali grad v Slovenski Bistrici kjer so učenci ponovno sedli v šolske klopi, toda 200 let nazaj, brez uporabe tehnologije, za risanje pa so uporabili oglje. Nato so raziskovali mesto Slovenska Bistrica s pomočjo telefonov, ki so jih uporabili za slikanje, merjenje, orientacijo, iskanje informacij in podobno.
V torek smo se osredotočili na družabna omrežja in imeli delavnico o TikToku ter razpravljali o prednostih in nevarnostih spletnih omrežij. Popoldan smo obiskali Maribor in fakulteto za računalništvo, kjer smo spoznali socialnega robota Frido, ki pomaga v zdravstvu.
Digitalnemu stresu smo se posvetili v sredo dopoldne, ko smo se pogovarjali o tehnikah za obvladovanje stresa in sproščanja. Nadaljevali smo z ustvarjanjem videoiger po skupinah, ki smo jih nato popoldan igrali v resničnem življenju ob jezeru Farovec.
Četrti dan smo obiskali Tehnopark v Celju, kjer smo imeli delavnico robotike z robotom Pepper in dodobra raziskali vse ostale eksponate. Popoldan smo se odpravili v Ljubljano in obiskali Hišo iluzij.
Zadnji dan smo posvetili razstavi plakatov o družabnih omrežjih, videoigrah in umetni inteligence, nato pa evalvaciji izmenjave in celoletnega projekta za nami.
Kljub temu da je bil teden digitalno obarvan, so učenci krepili še mnogokatere kompetence, ki nimajo povezave z digitalnim svetom. Vsak zase je osebnostno rastel, spoznaval druge navade in običaje, izboljševal svoje znanje angleščine, se naučil še kakšno špansko, nemško ali slovensko besedo, krepil kulturno zavest in samozavest, se naučil sodelovati z ljudmi iz različnih kulturnih okolij, spreminjal svoj pogled na svet in pridobil mnoge druge nepozabne izkušnje. Ravno zaradi tega je bilo slovo je zelo težko, saj so se učenci morali posloviti od prijateljev iz Nemčije in Španije po enoletnem sodelovanju in druženju v projektu, a so se poslovili z upanjem, da se bodo srečali tudi v prihodnosti.
Darja Pipuš